Möte med UK 13/11

Samling i 4B:s klassrum. Tyvärr saknas de goda mackorna idag...men å andra sidan har vi många trevliga studenter på plats!

¤ Bloggandet flyter på, vi ger eleverna olika ämnen att skriva om. Ex; FN-dagen, Fars dag, Det här gör mig glad. Vi diskuterade hur bloggarna kan utvecklas, kan de vävas in i de olika ämnena? Bokrecensioner, problemlösning, läsförståelse, utvärdering av olika teman mm. Bra att kunna kommentera varje elev direkt.
¤ I morgon, onsdag, är det dags för Ung kommunikations reklamfilm! Filmandet kommer att ske på Elevens val och på andra lektioner där eleverna arbetar med bloggarna.
¤ Två från högskolan skriver C-uppsats om Ung kommunikation. De vill gärna ha våra synpunkter och idéer på infallsvinklar.
¤ Diskussion om MSN. Vi är nu flera som har elever i kontaktlistorna och har börjat ha små konversationer med dem. Vi får se vart det leder, någon av oss är inloggad varje eftermiddag efter lektionstid.
¤ London calling....
¤ Flera av UK:s medlemmar undrar vad vi ska ha de....headseten till! ;) Piloterna på SAS vill ha tillbaka dem!

Vid datorn: Helene

Kommentarer
Postat av: Jonas

Det är roligt att se att skutan fortfarande är flytande, trots att man inte kunde närvara : )
Ni kommer gråta av lycka över headseten, den dagen när ni börjar med lite multimedialiknande saker...
Snart är PIM i antågande, man kan ringa via msn och mycket mycket annat...

2007-11-14 @ 13:56:56
Postat av: Katarina Herrlin

Ser att det hela tiden pågår något när det gäller ert arbete med den moderna tekniken som en länk! Det ska bli kul att komma ut till er så småningom... Jag tänker på VFU-besöken, då får jag i alla fall en liten bild av hur eleverna arbetar med bloggandet. Hoppas att studenterna som vill skriva sin C-uppsats utifrån ert projekt kan hitta något lämpligt ämne, det borde finnas intressanta saker att studera såväl utifrån elevperspektiv som utifrån text/blogg.

2007-11-18 @ 17:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0